Môj príbeh na Amazone

2018
0
Share:

Môj príbeh na Amazone

Nehovorím, že to je najlepší a už vôbec jediný prístup k Amazon biznisu. Chcem vám avšak ukázať, akou cestou som sa vybral a ako dobre to funguje.

Nechcem vám to ukázať preto, že sa chcem chváliť, pretože mi to ani nezarobilo milióny a ani nezarobí. Chcem vám to ukázať preto, lebo som vôbec nešiel po ceste žiadnych kurzov, skôr práve naopak. Možno vás to inšpiruje.

Výber produktu

Výber produktu je v podstate alfa omega úspechu na Amazone. Od toho sa všetko odvíja. Tu som práve išiel úplne inou cestou. Snažil som sa vybrať kategóriu, kde vedia ľudia dať viac peňazí – t.j. priplatiť si za kvalitu.

Čo je hlavné, vytvoril som si vlastný produkt. A to tak, že som zložil viac produktov do jedného setu. Originálnosť som si zaistil tým, že mi dodávateľ našiel také produkty, ktoré sa na Alibabe nájsť nedajú.

Nakoniec som to skombinoval celkom zvláštne … vytvoril som luxusný darček. Obidve slová sú dôležité – aj luxusné, aj darček.

Ľudia sú ochotní priplatiť si za darček a taktiež aj za luxus. Do tejto kategórie patria všetky produkty, kde ľudia vyžadujú kvalitu. Patrí tam napr. zdravie, kozmetika, doplnky, elektronika.

Označte svoj produkt ako luxusný alebo prémiový. Pravdaže, musí tak aj vyzerať. Najlepšie je na to vybrať farby: biela, čierna, strieborná, zlatá. Matné a lesklé odtiene taktiež pridávajú pocitu luxusu. Drevo je tiež zaujímavý štýl.

Nechajte si vyrobiť vlastný obal. Stojí vás to 1-1,5$ navyše, ale stojí to zato. Taktiež si nechajte vyrobiť krabicu z tvrdého papiera aby bol produkt chránený a vnútro krabice vyrobte z EVA foam insert – tzv. tvrdá luxusná pena, vaši výrobcovia už budú vedieť o čo ide.

 

Výber produktu na Amazone

 

Chyby, ktoré sa robia pri výrobe obalu sú:

  1. Krabica sa otvára – prepravcovia nie sú veľmi zodpovední pri narábaní s produktom, môže sa s ním stať čokoľvek. A už vôbec nechcete, aby vám niekto krabicu zo zvedavosti otváral, nebodaj z nej produkt ukradol. Dajte na ňu malé nálepky, ktoré zabránia otváraniu.
  2. Produkt zle drží vo vnútri – Toto sa väčšinou stáva pri vlastných baleniach. Upozornite výrobcu krabíc, aby urobil dostatočne tesné otvory pre produkty, aby z nich ľahko nevypadávali.

 

Vložte vďakovnú kartičku za nákup a pridajte manuály v angličtine, ktoré sú dostatočne čitateľné. Pridajte poprípade malý darček. Oceňuje sa každá malá hlúposť. Nemusíte to preháňať, zvyšuje to náklady. No základ som popísal.

Chvalabohu sa mi podarilo nájsť dodávateľa, ktorý sa k svojim produktom správa ako firma Apple. Dáva si záležať na každom detaile – technickom aj vzhľadovom. Doslovne miluje svoje produkty a snaží sa ich urobiť dokonalé. Na tomto si dajte záležať úplne najviac.

Stálo ma to počiatočnú investíciu 200€, keď som objednal drahé vzorky od 4 dodávateľov naraz. Aby som ušetril na poštovnom využil som Tiptrans, ktorý mi zásielky poskladal do jednej a tak poslal mne domov.

 

Stratégie Amazon

 

Nepoužívam žiadnu reklamu. Vratky mám minimálne a verím, že v ďalšej objednávke po vylepšení balenia už nebudú žiadne.

Počiatočné náklady robili cca 3000$. Tu som mal šťastie, že som mal nejaký počiatočný kapitál z iného podnikania + odkladal som si z peňazí, čo som dostal na narodeniny počas celých 18 rokov (Teraz mám 19). Niekto ich preflákal alebo si užíval celé detstvo darčeky, mňa čakali na túto dôležitú situáciu.

Aké sú moje výsledky? Produkt mám v Amazone 3 mesiace. Moje výrobné náklady so všetkými Amazon poplatkami sú 40$ a predajná cena 50$ (išiel som do trošku vyššej cenovej kategórie). To znamená 10$ zisk na jednom predaji. Predávam približne 1+ kus denne.

To znamená, že po všetkých peripetiách dosahujem mesačný obrat 1500-2000$ so ziskom cca 300$. Nie je to veľa, ale na 19 ročného chalana, ktorý nepotreboval žiaden kurz, celkom v pohode.

Mnohí špecialisti dokonca označili môj produkt za veľmi nevhodný a nechceli o ňom ani počuť. Teraz som vďačný, že som si nenechal od nikoho poradiť. Možno tým nezarábam tisíce eúr mesačne a nemám miliónové obraty, ale neprerobil som a darí sa mi.

Toto je teda moja skúsenosť. Nie je svetaborná. Ale tí ľudia, ktorí označujú obrat za zárobky, by ma označili za bájneho mladíka, ktorý dokáže na Amazone zarobiť 20 000€ ročne.

 

Výsledky na Amazone

 

Neverte všetkému, čo sa píše na internete. Mám z tohto podnikania na kávičky a zábavku. Milionár sa z toho zo mňa nestal a zrejme ani nestane. Ale vzhľadom na to, že to je viacmenej už pasívny príjem, je to príjemné.

Môj odkaz pre vás je ten, že nie vždy je jediná cesta správna. Ak viete trošku rozmýšľať podnikateľsky a marketingovo, viete si poradiť aj lepšie, než tí, ktorí si kurzy zaplatili.

Všetky ostatné technické otázky máte už dávno zodpovedané na internete. Ak potrebujete viacej informácii, zapojte sa do facebookovej skupiny Adama Kubynyiiho. Nájdete tam toho – ako sa hovorí – viac, než potrebujete. Ďakujem celej komunite za pomoc a informácie.

 

Share:

Môj príbeh na Amazone

Napísal Richard Harvey Harvan Čas čítania: 3 min
0