Prečo je dobré počúvať rady, aby ste vylepšili svoje podnikanie

1176
0
Share:

Mnoho podnikateľov, dokonca aj tých úspešných, keď príde do neskoršej fázy podnikania, kedy má už svoje podnikanie zabehnuté a funkčné, a mal by ho vylepšovať a expandovať, tak sa môže dostať do tvorivej krízy.

V takejto fáze je človek veľakrát už pohltený do každodenných procesov a problémov, s ktorými sa musí vysporiadavať dennodenne. Je veľmi ťažké hodnotiť svoje podnikanie zvonku a hľadať vylepšenia, ktoré by ešte viac mohli uspokojiť zákazníka a tým pádom priviesť firmu ešte k väčším predajom.

V tom čase by mal podnikateľ začať počúvať ľudí z vonku. A to z dôvodu toho, že po čase už nie je naplno schopný sa pozerať na svôj biznis z pohľadu zákazníka alebo 3 nezainteresovanej osoby. Tým pádom si nie je schopný vytvoriť objektívny obraz a veľmi mu pomôže, ak začne načúvať slovám iných ľudí. Nehovorím tu o radách vašich babičiek a závistlivcov, ktoré sú najskôr úplne odveci. Hovorím skôr o fundovaných, opodstatnených radách od ľudí, ktorí vedia čo hovoria.

 

Kto mi môže poradiť v podnikaní

 

Títo ľudia by mohli spadať do 3 skupín:

  1. Zákazníci – veľmi podceňovaná skupina. Môžem povedať, že z vlastnej skúsenosti som už na svojom Amazon produkte urobil nejedno vylepšenie, čo sa týka obalu. Aby produkty v ňom boli lepšie uložené a nehýbali sa v obale pri nešetrnom narábaní pracovníkov pri distribúcii a skladovaní. Na komunikáciu so zákazníkmi je najideálnejšie ísť priamo za zákazníkmi a spýtať sa ich osobne. Ak podnikáte cez internet, tak im napísať osobnú správu. Nenechávať to na agentúry alebo na to, že sa vám zákazníci sami ozvú ak na svojej stránke zanecháte kontaktný email. Veľmi malé percento zákazníkov je proaktívnych a napíše vám samo od seba. Ale už ak hej, najskôr to bude vo forme zťažnosti. No neberte to zle, je to vaša šanca na to, aby ste svoj produkt vylepšili pre budúcnosť
  2. Iní podnikatelia, manažéri a odborníci z praxe – Toto sú ľudia, ktorý vám vedia dať hodnotné rady. Nie sú to rady ani názory bežných ľudí typu „Keby som mal toľko peňazí ako ty, prvé čo si kúpim je auto“. Sú to už skôr rady typu: Počuj, viem že vyrábaš pre svôj biznis takéto produkty, počul som tu neďaleko o nejakej novej továrni s najnovšou technológiou, možno tam prídeš na lepšie ceny a kvalitu.
  3. Vaši zamestnanci – síce to nie je zdroj informácii priamo zvonku, vaši zamestnanci vedia najlepšie, ako sa ich konkrétna úloha vo firme vykonáva a najlepšie môžu vedieť navrhnúť vylepšenia presne v tom, čo robia dennodenne. Možno vám neporadia ako firmu expandovať, či ako ju strategicky viesť, no pomôžu vám zjednodušiť procesy, či ušetriť náklady
Share:

Prečo je dobré počúvať rady, aby ste vylepši…

Napísal Richard Harvey Harvan Čas čítania: 2 min
0