Zákazník alebo len záujemca?

1529
0
Share:

Poznáte to, zákazník sa vám poneviera po obchode. Hovorí, čo sa mu páči a čo by si možno kúpil. No nakoniec vám povie, že si ešte pozrie pár obchodov aby sa mohol lepšie rozhodnúť. Podobné situácie sa stávajú aj bežne v živote. Kamarát/ka vás vraj chce vidieť, ale nevie ešte kedy a stretnutiu sa z nejakých nejasných dôvodov vyhýba. Chcete sa s niekým dohodnúť na biznise, ale nie a nie urobiť posledný krok.

Takýmto ľuďom sa hovorí Záujemcovia.

Záujemcovia

Záujemcovia sú ľudia, ktorí by možno aj chceli danú vec uskutočniť. Ale niečo im v tom bráni. Možno nemajú dostatočné prostriedky na kúpu produktu, na robenie biznisu, na to aby išli s vami na dovolenku…

Ďalšou možnosťou je, že sa nevedia rozhodnúť. Majú nejaký iracionálny dôvod, ktorý im nedovoľuje urobiť to rozhodnutie. Niečím si nie sú istí, čo ich brzdí od toho aby to uskutočnili. Vtedy väčšinou prídu na rad hlúpe výhovorky typu: Nemám čas. Musím si to ešte rozmyslieť. Potrebujem sa s niekým ešte poradiť.

V 99% prípadov sú to úplne dristy.

Opak toho je zákazník.

 

Záujemca

 

Zákazník

Zákazníkov „záujem“ je vážny. Resp. to už nie je iba záujem, ale rozhodnutie. Nemusíme tu hovoriť iba o zákazníkoch v obchode či biznise. Môžte si to prirovnať na rôzne životné situácie. Jednoducho potrebujete rozdeľovať ľudí na tých, s ktorými môžte rátať a tých, s ktorými nie.

Keď uvidíte, že daný človek sa vám začne vyhovárať, najskôr to nemyslí vôbec vážne. Sú výnimky, kedy tie nekonečné výhovorky sú naozaj pravdivé, ale stáva sa to málokedy. Vtedy je najlepšie toho človeka nechať tak.

Ak o vás nemal záujem, tak to už je jedno a aspoň ste ušetrili veľa času a energie, ktorej ste mohli vynaložiť na niečo iné. Ak náhodou boli pravdivé, po čase si ten človek svoje problémy postupne vyrieši a ozve sa sám.

Ak vám je ten človek blízky a záleží vám na ňom, ešte predtým než ho necháte na pokoji, môžte sa spýtať, či predsa nepotrebuje s niečím pomôcť. Vylúčite to, že by sa na vás hneval, alebo že by ste mohli mať výčitky, ak by to predsa bola pravda.

 

Skutočný zákazník

 

Túto férovú stratégiu môžete využiť kedykoľvek. Väčšinou úspešne rozdelíte zrno od pliev. Buď sa vám úspešne podarí vyriešiť problém, ktorý tá osoba mala a ešte vás to bude tešiť, že ste mu pomohli. Alebo jednoducho tá osoba zostane pri vyhováraní a vykrúcaní sa a budete vedieť, že to nemá zmysel skúšať ďalej.

Touto stratégiou ušetríte veľa času, energie a nervov. Donúti vás to sústrediť sa iba na to dôležité a rýchlejšie vyhľadávať vhodné príležitosti. Nebudete predsa klopať na dvere neustále, ak je za nimi teľa, ktoré vám nedokáže otvoriť. Radšej zaklopete na dvere inteligentného príjemného človeka, ktorý vás privíta s úsmevom a nadšením.

 

Nedovoľte ignorantom, pózerom a falošným ľuďom brať váš čas. Upriamte pozornosť na tých ľudí, ktorí si Vás a Váš čas zaslúžia.

Share:

Zákazník alebo len záujemca?

Napísal Richard Harvey Harvan Čas čítania: 2 min
0