8 Presvedčivých Slov Ktoré Zákazníci Milujú Počuť – 1. Časť

1722
0
Share:

download

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, prečo si niektoré veci kupujete hneď a iné naopak nechávate v regáli v obchode? Zamýšľali ste sa nad tým, ako sa rozhodujete medzi rôznymi možnosťami nákupu, s ktorými sa stretávate dennodenne napriek tomu, že s nimi nemáte skúsenosti ako sa vraví “z prvej ruky”?

Čo rozhoduje o konečnom vybratí novej reštaurácie, kam sa pôjdete s priateľkou najesť, o vybratí nového auta, alebo napríklad pri výbere telefónu ? Odpoveď je vo väčšine prípadov skrytá v slovách, ktoré Vám predávajú produkt alebo službu.

Možno ste sa nad tým nikdy nezamýšľali, ale to je v poriadku! Nie ste prvý, ani posledný. Naopak veľká väčšina ľudí to tak robí… Samozrejme, že som bol medzi nimi.

No začal som to trošku študovať a prišiel som na niečo zaujímavé a chcem sa o to s Vami podeliť.

Slová hrajú v predaji VEĽKÚ rolu. Hlavne v mysliach kupujúcich pri rozhodovaní, ktorý produkt kúpiť. Sú doslova mraky možností, ale niektoré slová proste predávajú lepšie.

Predtým, než Vám ich ukážem, Vám dám malý príklad. Položte si sami otázku, čo na Vás spraví lepší dojem :

“Tento balíček antivírusového programu, môžete mať zadarmo.”          – Bežná veta predajcov

Alebo…

„Teraz môžete získať tento exkluzívny balíček antivírusového programu v hodnote 275€ úplne zadarmo, ale pozor…ponuka je limitovaná a platí len do 24:00.“

Ktorá možnosť je podľa Vás lepšia ?

Samozrejme, že tá druhá…Možno si vravíte: No fajn Michal, ale prečo to tak je?

Na to je jednoduchá odpoveď.. sú to slová, ktoré ľudia milujú.

Čo sú slová, ktoré ľudia milujú?

Možno ste počuli o tzv. Power words… (silné slová). Toto je niečo podobné… Niektorí ľudia to chápu ako to isté.

Ide o slová, ktoré majú väčší dopad na myseľ zákazníkov, ako iné. Takých slov je viac … ukážem Vám, tie podľa môjho názoru najhlavnejšie.

 

ZDARMA 

268503f

Ak si myslíte, že slovo zdarma je povrchné, prepouživané, prepočuté a plno ďaľších pre … tak sa zamyslite znova. Ľudia milujú veci zdarma, prosté a jednoduché. Prakticky môžete dať zadarmo všetko.cNezáleží na tom, akú to má veľkosť. Vďaka tomu môžete pritiahnuť pozornosť zákazníka. Nazval by som to aj pútač pozornosti zákazníkov.

Predstavte si situáciu v obchode: Stojíte oproti regálu s výrobkami a do očí Vám bije nejaký produkt. Hneď vedľa neho je ďalší a Vy sa medzi nimi rozhodujete. Čo spravil ten produkt? Pritiahol Vašu pozornosť. Ďalej je už len na Vás a Vašej podnikateľskej šikovnosti, či mu predáte, alebo nie.

Dan Ariely, odhalil túto skutočnosť vo svojej knihe, kde skúmal veľmi neobvyklí “boj” medzi čokoládou Lindt a Hershey Kisses ( sladkosť v USA).

Na otestovanie sily slova “zadarmo”, vo vzťahu ku konkrétnej hodnote, vo svojej prípadovej štúdii povedal ľudom, aby si vybrali medzi Hershey Kiss za 1 cent alebo čokoládou Lindt za 15 centov.

Výsledky boli nasledovné:

Untitled-1

 

Inými slovami, bolo zistené, že ľudia majú väčšiu chuť na čokoládu Lindt.

Neskôr, to skúsili na inú náhodnú skupinu ľudí, kde dostali podobnú otázku.Avšak cena oboch pochutín, sa znížila o 1 cent.Čo to znamená ? že Hersey Kiss bol zadarmo, čo videlo ku drastickej zmene výberu ľudí.

S touto novou cenou, prišli takéto výsledky:

asaf

Všimnite si ten drastický rozdiel.

Dan Ariely upozorňuje na averziu vočí strátam.O náš prirodzený inštinkt, ísť po nižšej variante a prečo sme takí náchylní schmatnúť veci zadarmo.

Dajte si na to ale pozor!

Ako sme mohli vidieť, v tejto prípadovej štúdií, veci ktoré sú zadarmo prilákajú viac ľudí do vášho podnikania. Ale vo väčšine prípadov to príláka, ja ich nazývam “pózerov”,ktorí síce využijú ponuku ktorá je zadarmo, ale nijak Vaše podnikanie neposúvajú vpred a nepomáhajú Vašemu rastu. Sú to ľudia, ktorí len tak postávajú, berú čo dostanú a obzerajú sa okolo.

Používajte“zadarmo” len vtedy, ak to má zmysel a to len v správnom kontexte.

Zdôrazňovať veci zadarmo, ako sú Vaše kurzy,informácie,pomoc,atď je celkom riskantné, presne kvôli pózerom.Na takéto veci by ste mali používať aspoň minimálnu sumu, aby ste sa  sa zbavili tých, ktorí nie sú ideálnymi dlhodobými zákazníkmi. Jedným slovom pózeri.

Exkluzívne

download

Každý chce byť ten o koho sa ľudia zaujímajú a byť pre neho jednička.Ak vytvoríte svoj produkt exkluzívny — IBA pre vybranú skupinu ľudí– zapnete v mysli ľudí červený gombík, rozsvieti sa červené svetlo a v hlave im bude blikať alarm, vďaka ktorému tú vec budú chcieť ešte viac. Slovo exkluzívny môžete skúsiť zameniť aj za slovo alebo frázu– Iba pre členov, Iba pre pozvaných, Len pre prvých…

Prečo to tak je?

Je to jednoduché… ľudia chcú to, čo nemôžu mať.Veď zakázané ovocie chutí najlepšie nie ?Keď im ukážete že to môže dostať každý a kedykoľvek, budú to brať ako banálnu vec.Ale keď z banálnej veci, urobíte exkluzívny produkt/službu, tak… Veď čo Vám budem vravieť. Vyskúšajte si sami ako Vám to bude fungovať.

Limitované

download (1)

Na princípe časového limitu funguje napríklad aukcia. Ľudia môžu prihadzovať peniaze v určitom časovom limite, kde posledná ponuka pred koncom časomiery vyhráva.

Kedy podľa Vás prihadzuje najviac ľudí?

a.) Keď časomiera začala

b.) Keď je časomiera v polovici

c.) Pár sekúnd pred koncom

Predstavte si hudbu z milionára…

Správna odpoveď je c.) Pár sekúnd pred koncom

Prečo?

Opäť ide o predajnú psychológiu. Keď vidíte že na niečo máte obmedzené množstvo času, tak to chcete viac, ako veci, ktoré si môžete vziať/kúpiť kedykoľvek. Opýtajte sa sami seba, či je tomu tak…

Používajte TY/VY

Ak píšete nejaký list v úmysle presvedčiť, alebo predať, skúste tam pridať slovo ako je ty alebo Vy… záleží, či si s danou osobu tykáte, alebo nie.Ľudia milujú keď sa o nich hovorí a sú na prvom mieste.Každý rád počuje svoje meno, alebo to že niekto hovorí priamo na neho. Pokiaľ zakomponujete ty alebo Vy, do správ,emailov atď… Vyzdvihne to čitateľa. Na nevedomej úrovni to v nich vyvoláva zvláštny pocit.

Používaním ty/vy vytvoríte medzi vami priateľské puto, ktoré buduje medzi vami a zákazníkom dôveru.A ako už iste viete, dôvera je jednej z najsilnejších nástrojov predaja.

TIP: Pokiaľ chcete vybudovať ešte silnejšie puto, používajte priamo meno zákazníka.Ľudia milujú keď počujú svoje meno. Avšak je tu malý problém…Pri písaní všeobecných e-mailov s využitím mena, je dosť často problém.Keďže meno toho človeka nepoznáme.Ale môžete to ľahko obrátiť pre svoj prospech a to tým, že pri zbieraní emailových adries zakomponujete kolónku, aby tam zákazník napísal aj svoje krstné meno. Veľa emailových nástrojov dokáže odštartovať začiatok správ s menom zákazníka.

Predsa je osobnejšie keď píšete nejakému človeku “osobne” ako keď píšete do éteru.Éterom myslím všetkých ľudí ktorým píšete mail.

P.S Vo svojom podnikaní máte vždy možnosť vyskúšať si tieto veci. Link na druhú polovicu TU

Som rád že ste to zvládli až do konca! Páčil sa vám článok? Podporte palcom hore.Ak si myslíte že by tento článok mohol niekomu pomôcť budem rád ak ho budete zdieľať.

Share:

8 Presvedčivých Slov Ktoré Zákazníci Milujú …

Napísal Inspire World Čas čítania: 5 min
0