Pokémon GO – hlúposť pre deti alebo geniálny nástroj?

3131
0
Share:

Iste ste už zaregistrovali novodobý comeback starých známych POKÉMONOV. Nedá sa nevšimnúť si tých ľudí prechádzajúcich okolo s očami ponorenými do telefónov. Človek si povie, čo to s tými ľuďmi je?

Odrazu je v uliciach omnoho viac ľudí. Dokonca na mieste, kde som nikdy nikoho sedieť nevidel, bola obrovské množstvo ľudí. A potom som na to prišiel.


Nová závislosť menom Pokémon GO je na svete.

pokemongo-930x529

Na túto hru sa dá pozerať z viacerých hľadísk…

…a je len na Vás, čoho sa chytíte.
Tým prvým je, že je to hra, pri ktorej sa človek zabaví, spozná prírodu, možno aj nadviaže nové vzťahy s ostatnými lovcami.
Potom tu máme druhú možnosť, pohľad typu “Znova ten sprostý Pokémon, každému z toho šibe”. Tieto dve skupiny tvorí okolo 80 až 90% ľudí.


Ale čo tých
zvyšných 10%?

Tretím pohľadom na túto hru je veľká príležitosť, ktorú táto na prvý pohľad obyčajná hra prináša. O akej príležitosti to vlastne píšem?

Teraz sa iste pýtate: “Môže obyčajná hra priniesť nejakú príležitosť nám podnikateľom, marketérom, influencerom…, ktorí s tým nemáme nič spoločné”?

 

ÁNO MOŽE!

A dokonca s ňou môžete mať spoločného omnoho viac, než si vôbec myslíte.

Pokémon GO svojim príchodom spravil veľký zvrat v hernom priemysle. Vytiahol ľudí z domovov do ulíc! A práve tu sa naskytuje tá príležitosť pre tých, ktorí si to včas uvedomia.

Giganti si to uvedomili včas.


Je tu hra, ktorá motivuje ľudí vyjsť z pohodlia domova, nachodiť čo najviac kilometrov, navštíviť rôzne miesta po mestách, z ktorých si vezmú odmeny a hlavne nachytať čo najviac príšeriek, na ktoré sa ako mladí dívali v televízii. No nie je to super?.

A teraz zopár otázok, ktoré mi hneď napadajú:

  • Kam tí ľudia pôjdu “loviť”?
  • Aké miesta na kávičku alebo občerstvenie si vyberú popri lovení pokémonov?
  • S čím si “tam vonku” nabijú svoje telefóny (pri hraní percentá batérie klesajú veľmi rýchlo)?
  • Na koho sa obrátia v prípade nejasností?
  • Kde sa budú stretávať, bojovať navzájom proti sebe a súťažiť?
  • Kto priláka tých 40% ľudí, ktorí hru nenávidia?

Ak Vám popri čítaní týchto otázok nič nenapadlo, prečítajte si ich znova a premýšľajte.


Dám jeden príklad…

Máme skupinku piatich ľudí, ktorí si chcú niekde sadnúť, dať si kávičku a popri tom by aj radi niečo pochytali. Majú na výber z dvoch podnikov. A a B.

Podnik A si z pokémona uťahoval a nebral ho vážne. Vôbec na túto príležitosť nereagoval.


Druhý podnik B bol natoľko chytrý, že si uvedomil to šialenstvo, ktoré hra vyvolala. Hneď si u autorov hry zariadil takzvaný “pokéstop” blízko prevádzky. Na tento pokéstop dokonca umiestni ružový priťahovač (tzv. Lure modul), vďaka ktorému sa pokémoni objavujú v blízkosti úplne sami bez nutnej aktivity ľudí. Okrem toho odmeňuje najlepšich lovcov rôznymi zľavami a robí rôzne akcie.


Ktorý z týchto dvoch podnikov si skupinka zvolí?

Na facebooku som už narazil na chytrý obchod, ktorý sa chopil tejto možnosti. 

729018241705470ece7da8b16271bc9cVšimnite si ten rozdiel. Toto je predošlý príspevok rovnakého podniku. Vidíte ten rozdiel v interaktivite ľudí na príspevku?

A čo tak spoločné posedenie pri lovení pokémonov ako promo akcia ?

46163fae33f1042305feedf49593ca6e

Je to jednoduché! A najlepšie na tom je, že takýto marketing nestojí skoro nič.

Možností ako využiť túto revolučnú hru vo svoj prospech je neskutočne veľa. Najkrajšie na tom je, že ju viete využiť vo svoj prospech nielen jej propagáciou, ale aj opačnou formou ako napríklad parodovaním alebo hejtovaním!
f809f69d7a7a61f3faa76c539dd33b75

Tento podnik to zvládol na jedničku!

Na záver…

Jednoduchým kladením si otázok sa dá prísť na to, ako by ste to vedeli využiť práve VY

Tak ako ide doba dopredu, ak sa chceme udržať, musíme ísť s ňou (viď. Nokia vs. smartphony kedysi, kto zaspal a kto využil trend).
Tak ako dnes Pokémon GO dobýja svet, tak aj marketéri majú obrovskú príležitosť sa toho chopiť a využiť to. Či už lákaním ľudí, ktorí to hrajú alebo ľudí, ktorí tú hru neznášajú.

Podnikatelia a marketéri, ktorí sa tomuto trendu prispôsobia, zvíťazia nad konkurenciou. Samozrejme takýto „poke-marketing“ nie je všeliekom pre každé odvetvie. No tam, kde sa využiť dá, urobí veľké divy!

Myšlienka na záver: „Trendy nezastavíme, ale môžeme sa s nimi zviesť.

Ak sa Vám článok páčil, alebo nepáčil, budem vďačný za každý komentár a palec hore 😉

Share:

Pokémon GO – hlúposť pre deti alebo geni…

Napísal Inspire World Čas čítania: 3 min
0