6 Marketingových Tipov Pre Sociálne média

1560
0
Share:

Už ste možno zistili, že sociálne média neslúžia iba na písanie si so svojimi priateľmi, fotenie si obľúbeného jedla na Facebook, alebo stalkovanie svojej priateľky.

Možno sa sami seba pýtate,” Na ktorý typ sociálnych médií, by som sa mal zamerať?”

Ako úspešné podniky používajú sociálne média efektívne na hľadanie ďalších zákazníkov, zvyšovanie ich reputácie a znásobenie predaja?

Tu je šesť tipov, vďaka ktorým sa dostanete z otravného zabijaka času na efektívne zlepšovanie marketingu pomocou sociálnych médií.

Vaša základňa je Váš svätostánok

Starbucks 5

Vaša základňa je vaša webová stránka. Je to doména, ktorú vlastníte. Môžete spravovať nastavenia od obsahu až po dizajn stránky.

Stránka je miesto, kde ukazujete svoje know-how. Znamená to, že budujete povedomie o sebe, že ste expert v danej oblasti.

Prvý dojem je dôležity! Dajte si záležať na vzhľade vašej webovej stránky. Mal by byť čistý, profesionálny a šikovný.

Stále môže byť aj zábavný a štýlový, ale len za predpokladu, že je stránka zameraná na to. Stránka nesmie vyzerať amatérsky a zmätočne.

Vaša základňa je to, kde publikujete obsah ako odpovede na problémy čitateľov, dávate im zaujímave tipy a pomáhate riešiť ich otravné problémy.

Keď o vás niekto chce vedieť viac, stránka je to miesto, kam ho pošlete.

Vaša základňa je nástroj na content marketing, čo znamená, že musíte primárne komunikovať so svojimi zákazníkmi. Nie s ďalšími odborníkmi vo svojej téme.

Nemusíte stále iba poučovať o tom, čo už viete — skúste napríklad publikovať novinky a skúsenosti, ako a čo pomohlo vaším klientom/zákazníkom.

Kto je tvárou vašeho podnikania?

Imprimir

Ak máte v záujme použiť sociálne siete ako sú Twitter, Facebook alebo LinedIn, budete potrebovať ľudskú tvár, aby marketing fungoval.

Znamená to, že vaši potencionálni zákazníci chcú vedieť aj o vás a vašej osobe. Nestačí im dávať popod nos stále iba nové benefity a nové produkty.

V jednoduchosti, ľudia chcú vedieť aj niečo o vás, nie len o vašom biznise. Chcú vedieť, aj o Vašom “offline” živote.

Presne ako ľudia robia a robili v práci, kostole, alebo cez svoj voľný čas.

 

Tým nechcem povedať, aby ste sa podelili so svojimi potencionálnymi zákazníkmi o každej blbosti a o každom detaile vášho života.

Chcete byť “sociálny” a neformálny, ale takým spôsobom, aby to bolo relevantné, primerané a zaujímavé pre toho, s kým sa práve rozprávate, respektíve kto to práve číta.

Znamená to, aby ste boli priateľský, nefalšovaný a úprimný. V podstate znieť ako ľudská bytosť, nie ako “biznis robot”.

Určite nemusíte držať biznis mód po celý čas. Je v poriadku a dobré ukázať, že máte aj život. Ukázať ľudom, že ste spoľahlivý a všetky vaše super stránky.

Pravdou je, že definícia “vhodného” závisí na vašom publiku.

Ak to na zákazníkov funguje, je to vhodné.

Autenticita pre podnikanie nepochádza z toho, že budete neustále zdieľať nový alebo starý obsah, alebo unudíte svoje publikum k smrti — Autenticita pochádza z toho, že budete robiť to, čo poviete.

Kto iný má svojich zákazníkov?

Sociálne platformy sú navrhnuté tak, aby bolo jednoduché a zábavné pre ľudí vyraziť spolu von. Znamená to, že ich budete používať na budovanie vzťahu, ktorý pomôže vášmu podnikaniu.

Poobzerajte sa po ľuďoch, ktorí majú zdravé množstvo publika, ktorí sú vhodní pre vašu službu, alebo váš produkt.

Môžu to byť bloggeri, autori, alebo môžu mať populárne podcasty. Môžu to byť ľudia, ktorí majú veľa priateľov a radi sa podelia o dobré veci.

Sú to ľudia, ktorí chcú zdieľať a promovať váš excelentný obsah.

Pestovať profesionálny vzťah nie je raketová veda. Držte sa základov — pridajte do svojho obsahu link na nich, pridávajte inteligentné komentáre na svojich blogoch a sociálnych platformách. Jednoducho buďte milý.

Nemyslite si, že hádkami alebo nadávaním na iný názor z davu vyniknete. Práve naopak, ľudia vás budu pokladať za trolla.

Ak sa chystáte vyjadriť kontroverzný postoj, uistite sa, že je to ten, ktorý je skutočne dôležitý a vyjadrite ho s rešpektom.

Vyberte si primárnu platformu

HNCK2284

Opäť, zamyslite sa nad tým, kde sa nachádzajú potencionálni zákazníci.

Ak máte radi Twitter, ale vaši zákazníci trávia dennodenne niekoľko hodín na Facebooku, budete sa musieť prispôsobiť a využiť to, že je to lepšia cesta pre biznis.

Možno to pre vás nebude až taká zábava — ale preto to voláme práca.

 

Ak ste napríklad copywriter, konzultant pre sociálne média, alebo profesionálny content marketér, vaši zákazníci pravdepodobne trávia veľa času na Facebooku, čo znamená že vy by ste mali tiež.

Riadte svoj čas

Ak sa nerozhodnete, koľko času venujete zameraním sa na sociálne média, pravdepodobne to bude všetok.

Stránky ako Twitter a Facebook sú lákavé miesta. Veľmi radi vám na nástenke ukážu, čo je nové a vy budete len scrollovať a scrollovať.

Pokiaľ sa vašich 5 minút prezerania zmení na 25 a urobíte to 4-5 krát za deň, pravdepodobne sa v tom utopíte.

Nezabudnite na vašu základňu, ktorá je miestom, kde má ísť všetok váš čas a všetká vaša energia.

Najprv obsah, potom konverzácia

“Experti” na sociálne média tvrdia neustále dookola, že celá vaša firma by sa mala točiť okolo niečoho, čo sa nazýva “konverzácia”.

Veľmi často sa stáva, že táto forma konverzácie vedie majiteľov podnikov k tomu, aby trávili každý deň hodiny a hodiny písaním so svojimi potencionálnymi zákazníkmi dúfaním, že od neho niečo kúpia. ( Alebo ešte lepšie, písaním si so svojimi priateľmi vo viere, že sa to bude počítať ako práca).

Áno, buďte otvorení voči rozhovorom. Áno, majte uši otvorené voči sťažnostiam klientov, na ktoré budete vhodne reagovať. A áno, naväzujte kontakty s rovesníkmi, vo vašom obore, aby ste držali svoje články v pohybe.

Ale ak to vyzerá ako blbnutie po celý deň, pravdepodobne aj je.

Tip: Namiesto toho, trávte čas vytváraním ďalšieho hodnotného obsahu pre vašu základňu, alebo pre články na iných stránkach, kde môžete nájsť širšie spektrum publika.

Používajte obsah, aby ste naučili vašich zákazníkov to, čo potrebujú vedieť, aby mohli spraviť výhodný nákup. Zamerajte sa na otázky, problémy a námietky zákazníkov.

Ak nájdete nejaký zaujímavý článok, ktorý môžu vaši zákazníci považovať za hodnotný, zdieľajte ho tiež — a ak chcete, pridajte pár postrehov zo svojej vlastnej skúsenosti.

Dokonca aj 100 znakový status na Facebooku môže mať hodnotný obsah. Premýšľajte o tom, že čo môže vašim čitateľom priniesť lepšie postrehy do biznisu alebo do života, radšej než sa vybrať na kávu do McDonaldu.

Uistite sa, že čitateľ získa hodnotné skúsenosti a nápady z vašich článkov zakaždým, keď od vás niečo počuje. Skúste to urobiť užitočne a zábavne.

Aby som to nejak zhrnul, konverzácia v sociálnych médiách je iba korenie, ktoré robí váš obsah chutnejší a lahodnejší. Nie je to hlavné jedlo.

Vykašlite sa na myšlienku, že sociálne siete sú iba hra na masírovanie si ega

Pre veľmi veľa podnikateľov sú sociálne média zabijakom času a masírovaním si ega.

Vy to využite ako strategický nástroj — so zameraním sa na obsah a posielaním užitočných správ pre vaše publikum — bude to geniálne efektívne.

A čo vy? Čo považujete za najpodstatnejší prvok v sociálnych médiách? Zanechajte komentár. Ak si myslíte, že článok môže niekomu pomôcť, budem vďačný, ak kliknete na tlačidlo ZDIEĽAŤ

Share:

6 Marketingových Tipov Pre Sociálne média

Napísal Inspire World Čas čítania: 5 min
0