4 Rady, vďaka ktorým bude vaša Facebook stránka interaktívnejšia

2026
0
Share:

V dnešnej digitálnej dobe sa každý chytrý podnikateľ zameriava na reklamu už nie len do televízie či novín. Vie, že väčšina ľudí trávi čas na internete. No ešte chytrejší podnikateľ vie, že sa ľudia zdržujú na Facebooku. A ten najchytrejší podnikateľ to dokáže využiť vo svoj prospech.

Keď som začínal s  Facebook  marketingom, nejako vážne som ho nebral. Nerozumel som mu. Vedel som, že existujú nejaké fun page pre rôzne podniky, ale extra váhu som tomu nedával. Postupom času som v tom videl veľký potenciál a niečo si o tom zisťoval, respektíve učil sa, ako fungujú

Na Facebooku sú stránky, kde to „žije“. Ale sú aj také, po ktorých ani pes nezabrechá. Určite ste sa s takými stretli aj Vy. Pokiaľ máte vlastný biznis a chcete mať aj interaktívnu stránku, vďaka ktorej prilákate viac klientov a znásobíte zisky,  tak určite oceníte tieto 4 rady, vďaka ktorým bude vaša Facebook stránka interaktívnejšia, s ktorými sa chcem s Vami podeliť.

Aký dlhý ho máte ?

Zaujímavá štatistika o tom, koľko znakov by mal obsahovať najlepší / najpútavejší príspevok.

Screen-Shot-2014-10-27-at-12.11.16-PM

Sloh ste sa učili písať v škole.Teraz na to zabudnite. Štatistika dokazuje, že najlepší príspevok na Facebooku je medzi 50-99 znakmi.

Respektíve najpútavejší pre Vašich čitateľov. Ja osobne preferujem príspevok, ktorý bude výstižný, cielený a krátky. Veď o tom to predsa je. Status nie je o písaní románu o tom, aký super je Váš produkt. Status má zaujať potencionálneho zákazníka/klienta a spôsobiť to, že klikne na odkaz v statuse. 

Nepíšte román!  Píšte jednoducho, stručne a hlavne krátko.

 

Pridajte Emotikona

Smajlík… Prejav detinskosti alebo extrémny pútač ?

Podľa štatistík, príspevok s emotikonom (smajlíkom) dostane až o 33% viac komentárov a o 33% viac zdieľaní, ako ten, ktorý ho nemá.

Screen-Shot-2014-10-27-at-12.27.48-PM
Namňa pôsobí smajlík ako prejav priateľského správania. Neveríte ? Vyskúšajte si to. Napíšte si kľudne sám sebe správu na Facebooku, ktorá bude mať aspoň 10 viet. Do jednej správy pridajte smajlíky, do druhej nie. Uvidíte že to vyzerá lepšie .
Čo som tým chcel povedať… Nebojte sa pridať smajlíka. Už nie sú len pre teenagerov.

Pýtajte sa otázky

Vediete dialóg alebo monológ ? Chcete aby ste mali interaktívnu stránku a Vaša značka si robila meno, alebo aby ľudia len videli príspevok a nič to v nich nevyvolalo poprípade nezanechali svoj názor ?  

Pokiaľ bola odpoveď nie, tak Vás určite bude zaujímať, že podľa KISSmetrics infographic, otázky v príspevkoch dostanú až o 100% viac komentárov ako tie, ktoré ju nemajú.

Určite to skúste zakomponovať do svojho biznisu a vybudujte si tak skvelú značku. Jednak Vás to bude viac baviť a budete mať z toho lepší pocit, keď uvidíte že to na Vašej stránke „žije“  a na druhej strane je to plus pre Vás a vaše zisky.

Publikujte v ten správny čas

Pokiaľ už máte nejaký ten piatok svoju biznis stránku, tak ste si určite všimli, že niektoré príspevky majú vyššiu odozvu, ako tie ostatné. Odozvou mám na mysli like/koment/zdieľanie.

Zamýšľal som sa nad tým a hľadal prečo to tak je. Narazil som na zaujímavú štatistiku.

Príspevky, publikované medzi 8:00 ráno – 17:00 poobede dostanú najviac interakcie.

 

Screen-Shot-2014-10-24-at-2.07.31-PM

 

Odporúčam, aby každý sledoval čo je pre Vás a Vaše publikum najlepšie. Či už je to obsah alebo čas. Môže to byť špecifické pre každého.No myslím, že v rámci možností je toto dobrý začiatok.

Týždeň alebo víkend ?

TrackMaven found našiel niečo veľmi zaujímavé. Je to frekvencia príspevkov na Facebooku cez víkend. Skúmali, v ktorý deň je najlepšie publikovať.  Najväčšiu odozvu dostali príspevky, publikované v Sobotu a v Nedeľu. V podstate to aj dáva zmysel však ? Cez týždeň väčšina ľudí pracuje a na Facebook nemajú čas.

Screen-Shot-2014-10-27-at-2.58.35-PM

Tu je celkom zaujímavý graf. Všimnite si, ako ide krivka cez pracovný týždeň. Sú tam viditeľné poklesy, no nie je to nič extrémne. Ale ako tak sa schyľuje ku piatku, tak si všimnite, ako rapídne krivka vystrelila smerom hore.   

Čo to pre Vás znamená ?  Že odteraz nebudete cez víkend len oddychovať, ale pripravovať a publikovať zaujímavý obsah v Sobotu a v Nedeľu.

Ale pozor, opäť výsledky môžu byť rozdielne vzhľadom na Vaše zameranie. No nie je na škodu, ísť proti prúdu a experimentovať s víkendovými príspevkami, však ?

 

P.S neustále monitorujte Vašu štatistiku, čo a ako funguje. Určite kliknite na odkazy zakomponované v článku.

Ďakujem za prečítanie. Ak sa Vám článok páčil, zanechajte mi komentár. Poprípade, ak si myslíte, že vie pomôcť aj Vaším priateľom, smelo ho zdieľajte.

Share:

4 Rady, vďaka ktorým bude vaša Facebook stránk…

Napísal Inspire World Čas čítania: 3 min
0