7 Spôsobov Budovania Značky Pomocou Sociálnych Médií

1910
0
Share:

Ak príde na sociálne média, nestačí byť len zaregistrovaný. Potrebujete vedieť, ako s nimi narábať a byť efektívny. Pravdepodobne ste zmätení z toho koľko toho máte k dispozícií a neviete si vybrať poprípade tomu nerozumiete.

brand-logos-thumbs-upJe to v poriadku, tiež som bol z toho v šoku, keď som videl koľko možností internet ponúka a koľko vecí treba vedieť.

 No narazil som na pár spôsobov, s ktorými sa chcem s Vami podeliť.

 Je škoda poznať toľko možností na zviditeľnenie sa a nevyužiť ich.  Ak ste doteraz nepoužívali sociálne média za účelom vybudovania značky, už pravdepodobne viete, že ste robili chybu. Ale nebojte sa, ukážem Vám, ako to napraviť.

  Len v skratke Vám poviem, že v celosvetovom meradle až tretina všetkých digitálnych “spotrebiteľov” sleduje firmy (značky) na sociálnych médiach.  Štatistika podľa správy 2016 od Global Web Index. Skutočne chcete ignorovať trh takejto veľkosti ?  Pre tých, ktorých odpoveď bola nie, tu je sedem spôsobov ako na to.

  • Vyberte tú správnu sociálnu platformu
  • Buďte aktívny
  • Upútajte na seba
  • Buďte názorný
  • Publikujte kvalitu
  • Získajte návštevníkov aby Vám pomohli
  • Používajte sociálne média na “iný” typ komunikácie, ktorý pomôže vašej značke

 Vyberte tú správnu sociálnu platoformu

  Existujú doslova stovky platforiem, no nie všetky sú vhodné pre každú značku. Facebook má veľký náskok pred ostatnými keďže je označovaný za najväčšiu a najpoužívanejšiu sociálnu sieť. Takže väčšina značiek bude tam.

Avšak, ak budete predávať iným firmám, pre Vás môže byť najlepšia napríklad LinkedIn, ktorá je rozšírená hlavne v Amerike. Taktiež pre mladú generáciu stojí za uváženie budovať značku na Snapchate alebo Instagrame.

 Čo som tým chcel povedať… Ako som spomínal, nie každá sieť je vhodná pre každého. Spravte si prieskum Vašej cieľovej skupiny a už je na Vašom uvážení, kde začnete.

qqq

     

Budte aktívny

Jedným z najviac dobre zavedených pravidiel budovania značky pomocou sociálnej siete je, že musíte byť neustále aktívny, ak chcete efektívne budovať Vašu značku. Príspevok na Facebooku raz za týždeň alebo jedna fotka za mesiac na Instagrame Vám veľmi nepomôžu.

 Niektorí vravia, že je dobre používať 2-3 sociálne siete naraz a byť aktívny. Iní zas, že je lepšie zamerať sa na jednu, ale poriadne. Podľa môjho názoru je dobre zamerať sa na viac sietí, no veľmi doležítým pravidlom je: Nepublikujte na každej sieti ten istý obsah.

 Aký to má potom význam spravovať viac sietí, keď publikujete všade to isté ? Buďte originálny a zachovajte originalitu a čaro na každej sociálnej sieti. (POZOR: Ak sa chcete venovať sociálnej sieti z pohľadu marketéra, vyberte si jednu a naučte sa ako to funguje. Až potom sa presuňte ďalej)

Upútajte na seba

Publikovaním len Vašich benefitov a neustálej reklamy pre Vašu značku nie je najlepšia taktika. Vaša značka potrebuje publikovať zdravé množstvo toho, čo chcú Vaši zákazníci/odoberatelia alebo ako si to nazvete. Pokiaľ budete neustále propagovať svoje vyššie spomínané benefity a robiť reklamu pre produkty, ďaleko nezájdete. Ľudia sú otrávení neustálym dobiedzaním otravných obchodníkov.

Príklad: Firma, ktorá sa zaoberá stravou, napríklad nejaká reštaurácia, má dve možnosti. Prvá je, že bude na svojej stránke publikovať to, aké výhodné menu majú každý deň. Že cestoviny so syrovou omáčkou stoja LEN 9,99€. Alebo môžu publikovať rôzne recepty a pre odvážnejších urobiť video recept. Ktoré keď budú zaujímavé, ľudia ich budú zdieľať a ukazovať svojím známym. Čo myslite, ktorá varianta je lepšia ?

Buďte názorný

Príspevky, ktoré zahŕňajú fotky majú niekoľkonásobne vyššiu odozvu narozdiel od tých, ktoré zahŕňajú len text. Pripojte obrázky k svojím príspevkom a skúste to sledovať, ktoré majú väčší úspech.

 Tip: Skúste publikovať aj videá. Porozmýšľajte, čo robí človek radšej. Číta alebo pozerá ?

snapchat v marketingu

 

Publikujte kvalitu

Vytvorte si stratégiu, pomocou ktorej budete publikovať kvalitu. Alebo inak povedané, určte si cieľ, čo chcete pomocou online kampane dosiahnuť

  • Chcem viac zákazníkov ?
  • Chcem vyššiu odozvu na príspevky ?
  • Chcem si dohodnúť viac stretnutí ?

Uistite sa, že každý príspevok podporuje váš cieľ/stratégiu.

Vyvarujte sa príspevkom, ktoré sú “bezhlavé” a nemajú žiadnu spojitosť s Vašou stratégiou.

Ak používate farby, uistite sa, že budú ladiť a posilňovať mienku loga Vašej značky.
Stále používajte Vaše logo a značku rovnako. Tak, ako keď píšete v mene Vašej značky.

Získajte návštevníkov, aby Vám pomohli

Začať budovať značku na sociálnej sieti z ničoho je fuška ktorá zaberie veľa času.

Ak už máte nejakých sledovateľov, môžete si výrazne ušetriť energiu a čas.

Je to jednoduché. Vyzvite svoje publikum k tomu, aby zdieľali, komentovali a lajkovali to, čo publikujete. Uistite sa, že im za to poďakujete.

Používajte sociálne média na “iný” typ komunikácie

Sociálne média sú neskutočne dôležité aj pre podporu a zákaznicky servis. Ak sú zákazníci spokojní alebo nespokojní s nejakou skúsenosťou, tak sa v dnešnom online svete so svojou skúsenosťou podelia na sociálnej sieti. Nachádzajú sa tam milióny potencionálnych zákazníkov, čiže si dajte záležať. ako budete pristupovať k svojim zákazníkom a to hlavne online.

 Veľmi dobrá vec, ktorá je na sociálnych médiach je tá, že zákazníci svoju skúsenosť môžu pridať na stránku priamo, kde to bude vidieť každý. Z prvého odstavca si môžete odvodiť, že Vám to môže zarobiť, ale taktiež Vás to môže aj zničiť.

 Najsilnejším predajným faktorom je Dôvera. Tak si domyslite, ako dôveryhodne budete vyzerať v očiach nových zákazníkov, ak uvidia desiatky negatívnych hodnotení.

Pár teplých slov na záver…

 

Sociálne média sa stali hlavným spôsobom komunikácie medzi zákazníkom a značkou(firmou). Majú vlastné pravidlá a tí, ktorí si ju chcú vybudovať, ich musia vedieť.Zabudnite na reklamy v televízií alebo billboardy vonku… to platilo kedysi.  

 P.S    v online marketingu platí pravidlo : To, čo funguje dnes, už zajtra nemusí. Takže neustále buďte v obraze.

 

Share:

7 Spôsobov Budovania Značky Pomocou Sociálnych …

Napísal Inspire World Čas čítania: 4 min
0