7 Krokov Brandingu – Ktoré by Ste Mali Vedieť

1602
0
Share:

Mnoho firiem je zameraných na budovanie značky a lojality voči svojím zákazníkom, ktorým práve predávajú. Práve značka nesie tú silu a zaberá množstvo času a úsilia docieliť vrchol.

Je to beh na dlhú trať, ale budovanie značky je najdôležitejším faktorom na ktorý treba zamerať pozornosť, ak chceme existovať dlhodobo.

 

Čo je “Branding” ?

 

Je “marketing” ekvivalent ku “brandingu”? Možno áno, možno nie.

Funkciou brandingu a marketingu je, že zviditeľňuje všetky aktivity vo firme. Ak chcem aby môj zákazník alebo uživateľ obhajoval práve môj produkt/službu, potrebujem to “brandnúť”.

Potrebujem dostať ľudom do hlavy našu hodnotu.  Značka je obraz alebo predstava nášho produktu v mysli zákazníkov a samotný “branding” je proces vytvárania daného obrazu. Ak sa budeme riadiť týmito siedmymi krokmi dôkladne, môžeme si byť istí že vybudujeme skvelú značku.

download

Vybudujte v mysli zákazníkov značku

 

Značka nie je len meno ktorá ukazuje ako sa líši názov firmy od inej. Sila značky spočíva v schopnosti nabádať zákazníka ku kúpe. Sila značky vytvára vzťah a dôveru u zákazníka.

 

Predstavte si že si idete kúpiť nový telefón. Na svete je mnoho mnoho značiek. Skutočne si máte z čoho vyberať. No Vám pravdepodobne napadnú dve konkrétne.

Žeby to bol Apple a Samsung ? Je to preto, pretože ten produkt, nasledoval brandingový proces lepšie ako ostatní. Majú neskutočne množstvo zákazníkov a svojimi výrobkami si vybudovali s Vami vzťah. Ja som si vybral Apple. Pretože viem že iPhone je spoľahlivý, rýchly a má elegantný dizajn. Parametrami existujú aj lepšie telefóny, ale v Apple mám dôveru. A to je práve to čo chcete aj Vy.

 

Buďte špecifický- Nebuďte pre každého.

 

Obmedzené brandinové myslenie je “ byť všetkým pre všetkých” Tam by malo byť rozdelenie. Môžem byť veľmi dobrým predajcom koláčov, ale ak budem predávať aj čokoládu, oblátky, nápoje, cukríky pod jedným menom, stratím to kúzlo. Naši zákazníci budú zmätení o tom, aký som špeciálny

 

Zamerajte sa na Vašu špecializáciu

download

Každé mesto má kaviareň. Predstavte si nejaké mesto v USA. Ak premýšľame o značke, tak pravdepodobne Vás napadne Starbucks. Ak chcem hamburger, tak pravdepodobne McDonald. Váš zákazník by mal myslieť na Vás, ak príde na kategóriu v ktorej predávate.

Buďte excelentný, špecializujte sa na jednú zručnosť/zameranie a budete navždy v mysli svojho zákazníka. Branding môže byť tiež synonymom pre dominujúcu kategóriu.

 

Propagujte svoju značku

Prečo XYZ a nie ABC je ťažká otázka. Vo fáze spúšťania nemôžete hneď platiť za reklamu. V podstate ste sa práve narodili a Vy potrebujete byť “v novinách” pre nejaký dobrý dôvod. Oslovujte ľudí, cestujte, komunikujte, diskutujte a debatujte okolo svojej myšlienky a budete priťahovať zákazníkov k vašej značke. Veľkú značku nevybudujete z negatívnych správ. To, čo hovoria ostatní o Vašej značke je skvelý spôsob ako propagovať. Pomôžte svojim zákazníkom mať s Vašou značkou dobré skúsenosti. Ich skúsenosti vytvárajú dôveru a práve to pomôže k masívnemu brandingu.

 

Inzerujte ako líder

word cloud - advertising

Platiť za reklamu je ako platiť za dobrý bezpečnostný systém pre Váš dom. Pomôže Vám to prehrať proti konkurencií. Keď ste urobili vyššie spomínané kroky, vydlaždili ste si cestu k dobrej reklame. Vedenie, alebo leadership je dobrý spôsob projektovania Vašej značky. Propagujte sa ako líder v kategórií/oblasti v ktorej podnikáte.

 

Kto predáva najlepšie nehnuteľnosti

Kto doručí pizzu najrýchlejšie

Kto zabíja komáre neškodným spôsobom

 

Buďte vlastníkom toho jedného slova

 

Branding znamená vlastniť to jedno slovo, ktoré vytvára niečo vo Vašej mysli.

 

Ak rozprávam o budovaní značky,  zameriavam sa na zafixovanie toho slova do mysle zákazníkov. Vytvára obraz a môže byť synonymom niečoho, na čo sa zamerať.

 

5 hviezdičkový hotel ktorý by mal predstavovať luxus

Drogéria, ktorá by mala predstavovať starostlivosť

Zdravý nápoj, ktorý by mal predstavovať výživu

 

Toto slovo je kľúčom k vybudovaniu značky. Ak chcem aby môj zdravý nápoj predstavoval výživu, mal by som pridať tie najvýživnejšie ingrediencie a taktiež nájsť kľúčové slovo pre výživu a finálne hrať okolo týchto dvoch vecí, na vytvorenie výživového obrazu

 

Budovanie dôvery

 

Zákazníci sú podozrievaví. Majú tendenciu vidieť firmu ako niekoho kto chce na nich iba zarobiť. Ako značka musíme pracovať na faktore spoľahlivosti. Ak chceme byť úspešnou značkou, musíme pre to urobiť všetko.

 

Share:

7 Krokov Brandingu – Ktoré by Ste Mali Vedi…

Napísal Inspire World Čas čítania: 3 min
0